Sunday 30 December 2012

Assalamualaikum..
Lama benar  rasanya tak mencoret apa-apa di blog yang dah lama sangat kesunyian ni.. mula-mula bila buat blog, rasa best, macam-macam nak letak atau diceritakan..tiba-tiba bila "diserang" dengan kesibukan lantaran kerja-kerja kursus yang tak pernah mengenang erti kemanusiaan, saya pom terlupe.. "aikkkkk, saya punyer blog rupenyerrrrrrrr"... wakakakakakkaka..


Subuh-subuh ni, tiba-tiba tergerak hati untuk tulis sesuatu pasal "shisha".. saya ni baru je lepas cuti semester 3 dan alhamdulillah dah selesai program persediaan untuk Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PPIMP).. kalau saya lulus ujian pada bulan 10 (Oktober) yang lepas, insyaAllah, boleh naik program ijazah..

kembali dengan tajuk shisha, waktu cuti dulu, saya ada jugak hisap a.k.a. sedut shisha ni.. macam ni, saya ada seorang abang saudara mengaji atau belajar di UAI, hehehe.. UIA laaaa.. sebelum sampai kelantan 27hb yang lepas, sempat jugak berbincang sikit dengan beliau tentang perbezaan sistem akademik di sana dan di maktab ni.. barulah saya sedar yang banyak lagi yang perlu diperbaiki oleh kerajaan ke atas sistem pengajaran dan pembelajaran di maktab.. uppppppsss.. wakakakakak.. selesai je bercakap, abg Daus (nama abang tu) pom suruh saya cuba shisha yang dah disediakan oleh suami kepada anak Anjang yang merupakan kakak kepada Abah (peningnye nak xplain sal hubungan ni) ..saya cakap tak nak lah (tapi sebenarnye nak jugok cuba, sebab abang Daus cakap, shisha tak bahaya macam rokok, sebab nikotine dalam bahan perasa yang dipilih ditapis oleh air yang ada kat bawah balang shisha tu..saya ni tak pernah lagi dengar "nate" ni,, ahahhahaha.. bila tengok beliau sedut, urghhhhhhhhhhhhhhhh.. "aku mesti cube ni".. ahhahahahah.. bila dah cuba, sedut dua tiga kali, keluarlah asap berkepul-kepul dari mulut dan sikit-sikit dari lubang hidung ..saya tak pernah merokok sebelum ni, jadi memang kekok.. ahhahaha.. dah tu, tak nak lagi cuba sedut "nate" ni,,

bila balik maktab, sedang seronok berfb, tiba-tiba ada link tentang shisha.. aduhhhhhhhh.. naik pening jugak dibuatnya.. hari tu cakap shisha ok je.. bila baca hukum menghisap shisha ni dari Majlis Ulama Ikatan Muslimin Malaysia (MUIS) dari link ni

http://muis.ismaweb.net/2010/04/hukum-hisap-shisha/?fb_action_ids=550529511640563&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

jeng3...jenal, apa kau dah buat ni ????????????/ hahahahhah..
tapi tak pe lah.. belajar dari kesilapan..

kesimpulannya, kalau dah bodoh a.k.a kurang bijak ni, jangan main ikot je cakap org lain.. ahahhaha.. kena ada pendirian sendiri.. dah lerrr... perkara daj jadi kan, nak buat guane..opppss.. keluar ganu plop.. buat sahabat-sahabiah yang lain, kalau dah klik link kat atas tu, baca la sampai habis ea.. seronok sebenarnye.. boleh tambah-tambah maklumat.. selamat membaca.. =)


No comments:

Post a Comment